otrdiena, 2011. gada 4. oktobris

Online

Es vēlos sniegt Jums dažus padomus, kas palīdzēs Jums uzturēt savu budžetu.

Es lasīju blogu pagājušajā nedēļā, kura autora budžets nedēļā bija 100 €. Viņa stils ir ļoti atšķirīgs no mana, bet ir pieminēšanas vērts. Viņš norādīja, ka viņš bija aprēķinājis, ka viņa iegādātās pārtikas preces kopā bija 92 €. Veikals, kurā viņš iepirkās, piedāvāja atlaidi 10 €, iztērējot 100 € vai vairāk. Tā kāviņš ir sīkumains cilvēks, viņš paņēma dažas papildu preces, lai viņa iepirkšanās budžets sasniegtu 102 €. To attaisnoja tas, ka veikals atskaitīja 10 € no viņa rēķina.

Realitāte ir tāda, ka viņš ieguva 10 € no zila gaisa, jo viņam bija jāiztērē € 102, lai saņemtu € 10 atlaidi. Tas ir scenārijs, kas reti notiek tad, ja Jūs ievērojat disciplīnu. Ar to es domāju, ka, ja Jūs paņemat tikai daļu no Jūsu naudas līdzi uz veikalu, Jūs nevarat nopirkt vairāk, neatkarīgi no piedāvājuma. Ja vien šis piedāvājums iekļaujas Jūsu pārtikas plānā. Galvenais noteikums, pie kā es cenšos pieturēties, ir panākt, lai tikai 60 €no mana 100 € budžeta man būtu jāiztērē iknedēļas braucienā uz pārtikas preču veikalu. Ja es varu izmantot kuponus, piemēram, iztērēt 30 € un saņemt 3 € atlaidi, lieliski.

Nekad neņemiet līdzi visu savu budžetu, jo, ja Jūs to visu iztērēsiet, ko Jūs darīsiet, ja Jums būs nepieciešams vairāk pārtikas? Ļaujiet man sniegt Jums piemēru. Ģimene izlemj, ka ēdīs vairāk graudaugu nākamajā nedēļā, kam jau ir izplānota ēdienkarte. Tam būs vajadzīgs vairāk piena nekā plānots. Ūdens negaršo pārāk labi ar brokastu pārslām un došanās uz veikalu, lai iegādātos papildus pienu, palielinās Jūsu budžeta tēriņus. Tieši tāpēc plānošana un visa budžeta neiztērēšana pirmajā dienā ir tik svarīga.

Katram noteikumam ir izņēmumi, protams. Man patīk tērēt mazāk par manu budžetu trijās no četrām nedēļām. Pirms divām nedēļām veikalā bija lielisks piedāvājums vistas gaļai. Parasti es ņemu līdzi 60 € manam pirmajam iknedēļas braucienam uz veikalu un es iztērēju apmēram 55€. Šoreiz es paņēmu 70 €līdzi uz veikalu. Es nopirku papildus vistas gaļu, ko uzreiz ievietoju saldētavā nākamajām ēdienreizēm. Tas radīs būtiskus ietaupījumus turpmākajās nedēļās.

Tātad, dodoties uz veikalu, līdzi ņemiet tikai daļu no sava budžeta un Jums būs nauda vēlāk nedēļā, un, ja Jūs neiztērēsiet to visu vēlāk nedēļā, atlikušo Jūs varēsiet ievietot krājkasītē!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru